Gotland

Hej! Är på ön just nu, kom hit imorse. Vi ska vara är tills måndag. Lite påskmys och sånt!

Det är lov och jag tänker slappa så vi hörs!


onsdag

Idag hoppas jag att skoldagen går fort (det gör man väl alltid?) men iallafall så har vi prov sista lektionen, så smart som jag är så glömde jag pappret i skolan igår.. får se hur det går då. Efter skolan ska jag äntligen besöka gymmet med becca, ska bli så skönt! Sen måste jag hem och packa resväska och sen blir det stallet.
 
På fredag morgon åker jag till ön, men mamma och pappa åker imorgon och tar med väskan med kläder. Ska äntligen få se bebisen Neo och sen blir det massor av promender och mys. Skönt att komma ifrån och hoppas på bra väder.
 
 

25 mars 2013

Har haft en helt värdelös dag och mitt humör har varit åt helvete. Just nu är allt så irriterande och frustrerande bara. Så nu ska jag sätta igång en film, glömma allt annat som är äckligt och tar det en annan gång.
 
Världens bästa låt.
 
 
 
 

Stalljobba

Stalljobbar idag, tog verkligen emot att gå upp...

Sitter i stallet och myser med kaffe, min bästavän. Tog med min bok så jag kan läsa också! Slutar vid 18.00 då blir det hem och se film resten av kvällen. Usch vad jag längtar till min säng!


snabb vecka

Om en vecka är det lov! veckorna bara rinner igenom och imorgon är jag dessutom ledig!
 
Har inte hänt något speciellt den här veckan, i tisdag var vi iväg med ponnyn och testade ny sadel. I onsdag åkte jag, emma och becca till syrran efter skolan och tog över köket lite, tjejerna drog och jag låg kvar och såg på jönssonligan en stund, riktigt mysigt! Sen var det ridning på kvällen!
 
Imorgon blir det ishallen på kvällen och resten är oplanerat. Lördag är det möte i stallet vid 13 och sen bokat ridhuset 14, söndag stalljobbar jag hela dagen! Ska försöka vila för det mesta så jag kan bli frisk.. hatar förskylning!

Helgen

Sådär! Nu är jag äntligen hemma i soffan och tar det lugnt.
 
Iallafall så vart söndagen inget som jag förväntade mig, hade planerat att åka med tjejerna till allsvenskan och stötta dom. Men det slutade med att jag fick hoppa in i laget och ta med mig en ponny. Slutade med två vinster av två starter så det var kul! Gick alltså upp 04.30 i söndags och somnade 22.00 igårkväll, har helt slut imorse men det var bara att traska till skolan...
 
Fredagen var jag med syster en snabbis i ishallen och fikade efter hemma hos oss. Lördag hämtade vi min telefon i farsta och gjorde lite småsaker. Var även i stallet och myste med hästarna, red inte eftersom jag var sjuk och hade feber. Och lördagkväll bestod av stress och tidig sömn.
 
Nu ska jag straxt gå och sova, har sovmorgon imorgon men behöver verkligen sova och kommer somna så fort jag klivit ner i sängen så är det bäst att passa på att sova ut också. Bjuder på mysig bild från igår!
 
 

18 mars

Ny vecka! Ska snart gå och fixa mig för skolan. Berättar mer om helgen när jag kommit hem eftersom lördag kvällen slutade med att jag skulle snabbt upp på söndagen och iväg på tävling, Vilket vart väldigt lyckat!
 
 

fredag

Äntligen fredag! Om två veckor är det lov igen, nästa vecka kommer vara rätt slappt i skolan dessutom så de kommer gå väldigt fort dessa veckor tror jag.
 
Som tidigare sagt så hade vi feta sovmorgon idag så ska snart åka till skolan och ha två ynka lektioner, sen går jag mot stallet direkt. Ikväll vill jag bara sitta hemma i soffan med pappa och vila mig. Min kropp känns verkligen utmattad så det blir bäst så. Kanske fixa upp hyllor i mitt rum.
 
Kan ju säga att veckan har varit rätt händelsrik. Speciellt på hästfronten, något jag inte vill ta upp just nu men ni lär märka. Har även bokat tid så jag kan få min egna sadel, vilket kommer bli riktigt skönt. Veckan kommer också bli full med dessa älskade djur. Mysigt!
 
Nu skolan!

torsdag

Hej! Skoldagen gick rätt okej, gjorde prov (som jag inte vill prata om), matte lektion och sedan gjorde jag klart arbetet på Media lektionen som skulle in idag, sen åkte jag till centrum och köpte lite saker. Sen dess har jag bara suttit hemma och läst min bok, spelat sims och läst bok. Alla borde läsa femtio nyanser, sjuk bra böcker. Den första är sjuk men det blir bara bättre och bättre. Har snart läst ut den andra boken och ska gå och köpa tredje direkt när denna är slut.
 
Imorgon har vi endast två lektioner, väldigt värdelös dag eftersom jag endå inte kan vara med på idrotten. Så egentligen bara en lektion. Men jag ska inte klaga eftersom jag börjar 13 och får feta sovmorgonen.
 
Nu ska jag leta lite sovrums inspiration eftersom mitt rum inte ser så roligt ut och har ingen aning om vad jag ska göra med det.

13 mars

Hej! Har varit hemma hela dagen eftersom jag är så pass sjuk att det bara skulle bli jobbigt att sitta i skolan och hade haft en konstig natt. Känner mig inte bättre heller men måste ta mig till skolan och göra genetikprovet imorgon. Har pluggat hela dagen med pauser men har knappast lärt mig något...
 
Har precis duschat och lagt mig. Är trött i hela kroppen och tror jag har lite träningsvärk efter övningarna jag fick av naprapaten, skönt att det tar och gör något! Nu ska jag bara bli frisk så jag vågar ge allt på övningarna och börja gymma! Sämst att jag blev sjuk en vecka efter jag kommit hem. Vi hörs! Mina ögon sover snart!
 

inspo

 

fuck hosta

Pratade nyss med becca och sa att veckan har gått så fort, haha det är bara tisdag men dagarna försvinner iväg. Imorgon har börjar jag 10.55 eftersom min samhälls grupp har kommit på as grym idé inför tema veckan som är nästa vecka. Så morgon dagen kommer gå fort i skolan. Fick även reda på att jag klarade matteprovet i fredags vilket var en sjuk lättnad. Nu är det naturkunskaps provet på torsdag som gäller och sen engelska prov veckan efter. Ligger sjukt mycket efter i andra uppgifter också så ska verkligen försöka kämpa lite nu.
 
Så nu ska jag kolla i naturkunskaps boken och invänta middag. Sen blir det film hela kvällen i sängen!

tuff

Hej på er! Skoldagen gick fort men den var väldigt stressig när jag insåg att mitt arbete inte räckte till, men fick som tur lämna in det ikväll istället och skickade nyss iväg det så hoppas det vart bra! Satt kvar på sista lektionen rätt länge och arbetade av ett arbete, rätt skönt att göra klart saker. Fick även höra av min lärare att mina bilder som jag fotar är väldigt bra och planerade så jag fick lite livglädje igen.
 
Var även hos naprapaten idag. Fy vad äckligt ont det gjorde men så jävla skönt efteråt. Fick ett schema på övningar jag ska göra hemma så vi kan hoppas att det hjälper, annars skulle jag få testa på nålar som tydligen många ryttare använder sig utav.
 
Så har inte alls hunnit med att fixa rummet idag men det får vänta, har ett svenska prov imorgon som jag ska sätta mig och plugga till nu. För övrigt så har jag bara blivit sjukare och ska göra allt för att få bort det. Har sovmorgon imorgon så ska passa på att sova en extra lång stund och vara uppe länge ikväll för att plugga som sagt.
 
Lite bilder från helgen, väldigt suddiga eftersom min iphone5 är på lagning..
 
 

Monday

Äckel måndag idag, dock är två lektioner borttagna från mitt schema så fick feta sovmorgon. Har precis intervjuat min mormor om andra världskriget, vart lite paff om hur det verkligen var. Tänk vad gamla människor runt om oss har varit med om så mycket saker. Jag vill också vara sån mormor som kan sitta och berätta massa historier om hur det var förr. Lätt!
 
Iallafall, har två långa lektioner idag men de är inte så farliga. Sen ska jag hem och plugga inför svenska provet imorgon. Sen har jag tid hos naprapaten vid 17.40 (ÄNTLIGEN) Hade tänkt att träna men det går ett jävla virus runt vårat tjejgäng som smittat mig (halsont och hostar) så känns det inte som en idé att träna ens. Blir väl en promenad istället! Hade tänkt bjuda bilder från helgen, men det vill inte fungera så gav upp! Kanske kommer upp senare idag!
Bjuder på en suddig sålänge!
 

söndag

Jätte dålig uppdatering men jag verkligen inte haft lust.
 
Igår hade vi överaskningsfest för jossan. Det vart väldigt lyckat och jag hade rätt kul hela kvällen. Drog dock hem väldigt tidigt och somnade snabbt. Har sovit lite fram och tillbaks hela dagen, varit ute på promenad i solen. Skulle åkt en sväng till stallet men råkade somna och kände mig så misslyckad. Min mobil dog även efter halva dagen och utan laddare kändes livet meningslöst.
 
Mamma och Pappa kom hem efter fyra med en säng och jag satte igång och fixade mitt rum, jag har kommit en bit men det är inte riktigt klart. Ska dock inviga det redan inatt och sova här nere. Har sovmorgon till 12 imorgon så ska sova ut och fixa rummet lite. Ska sätta mig och ett skolarbete nu, hörs imorgon!

fredag

Godmorgon! Vaknade innan min klocka ringde imorse, var fortfarande trött men jag hoppade upp och in i duschen. Har inte ätit frukost än men ska försöka göra det straxt. Ska åka till skolan om en timme men är inte så sugen alls, hade varit mysigare att gått ut och gå i det här vädret. Nej då ska man spedera en fredag i skolan till 16 om inte senare.. Hoppas verkligen att det går fort så jag kan få helg och slippa min ångest över det mesta, hoppas på att få tid till att plugga lite i helgen för annars vet jag inte vad jag gör..
 
I helgen ska vi fira jossan lite, vi tjejer ska hänga hemma hos Emma och äta middag. Sen ska man ju sjävklart hinna med stallet och fixa mitt rum. Men nu ska jag trycka i mig frukost innan jag går mot bussen. Hörs senare!
 
Ta mig tillbaks!

Nära helg

Nu är det nära helgen, önskar verkligen att jag kunde tänkta så men jag har prov imorgon och jag är inte ett dugg sugen på det. Tror dessutom att jag har tvåprov (ett annat som jag missade när jag var borta) men tänker skjuta på det tills nästa vecka!
 
Men iallafall, dagen gick rätt fort idag. Jag och jossan åkte hem till mig på sista lektionen och fotade i mitt kök, bilderna blev bra så det är bara redigeringen kvar. Men nu väntar jag på mamma så ska vi åka direkt vidare till stallet. Så jag kan komma hem och plugga.. lär ju hända om jag känner mig själv men har faktiskt kollat i matteboken lite. Hörs jag när jag fått liv tillbaks!
 

Onsdag

Godmorgon! Sitter som vanligt med kaffe och precis satt i mig frukost. Börjar 9.35 idag och har 4 lektioner tror jag så hoppas att dagen går fort. Efter skolan så hoppas jag att mamma och jag kan köpa ett nytt gymkort åt mig, det kryper i kroppen på mig! Sen blir det hem och plugga lite innan jag ska ta mig till stallet och rida, så himla pepp för att hoppa upp och trimma lite och komma till stallet och träffa massa härligt folk.
 
Igår målade jag och mamma rummet. Vart jätte bra så hoppas på att rummet är klart till helgen! För då har jag massor av andra saker att göra. Men nu ska jag börja fixa mig så vi hörs senare!
 
 

Mexico!

 
Lite bilder från första veckan! Delfin park, massor med mat, mys på stranden!

stan

Hej på er!
 
Har varit en långdag så hoppas på att somna tidigt inatt. Somnade inte förän vid 04 inatt tror jag och gick upp 07.30 vilket gjorde så jag skrattade som en övertrött 6åring till vakna med the voice, väldigt roande. Hade iallafall två lektioner (som inte var så jobbiga) i skolan och sedan åkte vi in mot stan. Köpte ett par jeans inne på hollister som var helt underbara, var verkligen behövligt för när jag väl satte mig på toa när jag kom hem insåg jag att mina svarta hade spräck vid låret, haha.
 
Kom hem vid 20 och satte mig i soffan direkt, hade ingen ork att göra något annat vettigt (som att måla mitt rum) så om någon vettig person vill hjälpa mig så mer än gärna! Kommer istället krypa snart ner under täcket till 90210, har missat två avsnitt och imorgon kommer ett tredje. Har inga bilder eftersom jag lämnat in min femma på lagnings så har jag min äckliga gammla fyra som har sämst bilder. Kommer bild på jeansen senare, har super lång sovis imorgon som kommer mer än perfekt!

söndag

Hej! Söndagsångesten är tillbaks vilket är så vidrigt att jag nästan vill spy.. Tanken av skolan får mig seriöst att må illa.
 
Den här helgen skulle gått åt att måla om mitt nya rum, plugga och massa annat. Men istället har jag varit så himla jetlaggad så jag inte kunde somna förän efter tre tiden både i fredags och igår. Kunde sitta och vara trött innan men när jag väl la mig i sängen gick det inte. Och det har förstört dagarna då man väcktes vid 12 svintrött och skulle iväg på andra äventyr. Vet inte om jag kommer upp imorgon men det visar sig, har två lektioner och sen ska vi in till stan.
 
Veckan kommer bli full med grejer. Kommer gå in i väggen tror jag, (skämtåsido) men det kommer bli tufft. Men iallafall, vi hörs senare!
 

inspo


going back

Hej! Nu är jag äntligen på svensk mark igen, skönt men endå inte. Hade inte gjort mig något att stanna kvar ett tag till..
 
Landade vi 09 tiden och var hemma vid 11. Somnade i sängen eftersom dygnet var total vänt och så j*vla jetlaggad, imorse när vi landade så var ju klockan 02 i våra huvuden så det var ju inte lätt att hålla sig vaken när man kom hem. Sov någon timme och tog sen en kort promenad men hunden och kaffe. Mys!
 
Har redan hunnit träffa tjejerna utom Sofie som saknades, var så skönt att träffa dom och höra lite vad som hänt här hemma och vad man missat. Just nu vill jag bara landa här hemma, ska försöka sova snart.  Har en del jag vill hinna med i helgen så vi får se hur det går. Det jag saknar mest är min gula havremoppe, ska äntligen få se han imorgon!
 
 

RSS 2.0