Upptagen

Mobilbloggar just nu. Ligger i sängen och ska försöka sova. Är väldigt upptagen så blir knappt någon bloggning. Finns massor annat jag skulle behöv än att sitts vid datorn.

Idag var jag hos naprapaten, kom hem åt middag och plugga innan jag åkte till stallet. Pluggat lite mer nu också.

Imorgon vill jag fixa gymkort på Friskis, städa rummet, och beställa saker från nätet efter skolan. Sen blir det ridning på kvällen. Imorgon har vi läxförhör och vill kunna satsa lite mer nu på engelskan. Och samtidigt så vill jag kunna hålla igång hästbloggen bättre än denna :)


söndag

Sitter äntligen i min säng, nytvättad och tända ljus. Har plockat fram boken om vardagsträning (för hästar) samtidigt som tvn rullar såklart.

Vart en hektiskt dag. Pappa kom hem vid 11.30 och då hade jag nästan precis klivit upp. Åkte direkt till stallet och slog en fotografering som 4 flugor i en smäll. För var det meningen att jag skulle fota katre och elise, sen vart det mariam och tova också. Vart fast i stallet för södertäljes pay and jump och så himla lång tid. Fick samtal från pappa att amanda väntade på ambulans och allt. Fick tillslut skjuss hem av snälla anki som hämtade mig. Hunden hade ju väntat jätte länge på att få gå ut.

Nu är hela familjen hemma hela och fräsha. Nu blir det tagga inför en ny skolvecka med lite läxläsning och träningsboken som sagt.

Stallet

Hej! Kom från stallet för en stund sen och har ätit lite nu och fått i mig kaffe. Ska snart hoppa in duschen och fixa lite på rummet. Ikväll blir jag och mamma hemma, ska äta thaimat. Jag ska fixa massor på hästbloggen och så. Hörs sen!


hej

nu vill jag verkligen börja träna!



Hejdå


Onsdag

Har haft en skitvecka hittills och känner mig inte alls på topp. Idag fick jag sluta tidigare för jag skulle till sjukhuset och kolla leverfläckar. Fick ta bort en och det blev 2 stygn på det. Imorgon blir det skolan och öppet hus på kvällen. Vilket betyder att det inte blir någon direkt bloggning. Fredag är vi som tur ledig och kvällen består av massa mys med stalltjejorna!

Nu ska jag upp på rummet och försöka duscha på något vis och kolla på nytt avsnitt av gossip girl. Försöka blogga på hästbloggen också! ciaoooo!

young, wild & free






real


måndag x2

Måndagen fortsatte i samma dåliga fotsteg. Men inne i killberrys box känndes det verkligen som inget kunde dra mig till botten, älskar den där hästen. Helt crazy underbar. Nu ligger jag i sängen i väntat på att debatten ska börja på 4an. Börjar 10 imorgon vilket är superduper skönt. Ställer endå klockan på tidigt, men nu ska jag läsa bok!

Måndag

Usch vilken jobbig måndag. Mådde helt ok innan skolan men i skolan smög huvudvärken fram och var värre och värre. Var tvunga att ta med läsboken hem och fick reda på att våran älskade kära spanska lärare som är anledningen man går på spanskan, ska sluta..

Snart blir det middag och sen stallet. Längtar verkligen till stallet på måndagar. Finns inget bättre. Dessutom är det lååååååååååång sovmorgon imorgon!

Okej,

Känns så tråkigt att inte blogga om mitt vanliga liv men tjatja jag har två liv.. haha.

Nej men tänker blogga här när jag har lust. Tänker inte direkt sluta. Vi får se om det blir full rulle på hästbloggen sen.


slutar blogga här, halft

Slutar blogga här för ett tag och flyttar min bloggning på heltid till våran nya blogg som jag och syster har slått ihop. Den handlar om vårat hästliv och jag vet inte alls om jag kommer tillbaks hit men det får vi se helt enkelt. Är fast vid instagram så där kan väl man följa mig @fpettersson. Som vanligt..

Våran nya blogg heter Hastsystrarna.blogg.se


Lördag

hejhej!
Vaknade ovanligt tidigt och kunde inte somna om. Nu sitter jag och syster och fixar lite här på nätet. Ska trycka i mig stor frukost nu så jag får massor med näring. Senare ska vi ta oss mot stallet för att fota hästisarna lite. Måste bara se till att KB inte går osv.
Hörs senare!

20 januari

Hejhej!

Helt okej dag. Började i skolan, hade två lektioner och sen en till men vi gjorde inte ett skit verkligen. Satt och lekte i photoshop istället. Sen knallade jag och syster till stallet och kollade när marika red basse. När hon ridit klart tog vi bussen till friskis och gjorde av med massa kalorier och tillslut hoppade vi på bussen hem.

Sitter fortfarande med träningskläderna på. Har precis färgat håret, visar bilder senare. Snart ska jag hoppa in i duschen och sätta på mjukisdressen. Ikväll blir det tacos och marika som gäst :)

white





Vitt och fina speglar. Så himla fint. Jag vill flytta hemifrån!

18 januari

Har sovmorgon imorgon. Rätt skönt sådär en torsdag. Har dessutom bara 3 ynka lektioner. Sen tänkte jag och rebecca dra till friskis och träna lite. Passar på när dom har gratis prövning hela veckan. Kommer sen köpa ett kort där tror jag.

Kanske slutar blogga här snart. För att syster och jag satt ihop en hästblogg tillsammans. Mycket roligare! Vi ska bara pilla lite med den innan den länkas ut. kanske uppdaterar här lite smått endå.

90210

Hej!

Skoldagen gick så himla överdrivet segt i slutet men jag och rebecca kom hem till mig tillslut. Satte igång direkt och färgade hennes hår medans jag åkte till naprapaten. Klämde otroligt många knutar och kom tillslut hem vid 17.30

Nu laddar jag ett nytt avsnitt av 90210 och bara längtar tills jag kan sätta mig och kolla!! Usch vad spännade.


tisdag

Hej! Får klagomål på att jag inte bloggar så bäst då.

Är inte helt på topp idag. Har ont i hela kroppen inklusive huvudet som bankar hårt. Ska ta mig ett skönt varmt bad senare och bara drömma bort. Men när jag kom hem insåg jag att nytt avsnitt av gossip girl kommit och laddade ner det direkt så ska ta och se det senare.

Nu ska jag hjälpa mamma med maten och se på 90210 samtidigt. Går avsnitt 2 av säsong 1 på 4an! Kärlek♥

när livet står som högst

Sitter i min säng och godispåse som sällskap. Ärligt talat så tror jag denna vecka kommer vara rätt bra. Om inget tråkigt dyker upp. Nytt avsnitt av gossip girl och ett nytt av 90210 ♥ Börja träna på friskis, äntligen. Nytt schema. Nytt år nya möjligheter helt enkelt.

Hamilton filmen var sjukligt bra, nästan äckligt bra. Nu blir det att sova!


fiesta




Bilder jag tog igår innan jag bytte tröja för 10e gången. Hade verkligen super roligt igår. Time of life. Man blir påmind av hur bra man igentligen har det.

Nu är det söndag. Åkte till stallet en sväng tidigare. Nu ska jag ta mig upp på rummet och röja upp lite. Duscha och bara ta han dom mig själv. Senare ikväll blir det bio!

FRESH






Startade morgonen i stallet och Kb gick rätt hårt endå. Sen vid 13.00 tog vi bilen till våra vänner och gick till friskis och svettis nyöppna lokal. Testade på det mesta och kollade runt. Bra vi är så gick vi hem till våra vänner och fikade senare med massor av olika sorters kakor... Bra där!

Nu ska jag hoppa in i duschen och se vart eftermiddagen tar vägen.


13e

Har hemmakväll idag, myser i soffan med mjukisdressen. Åkte direkt till stallet efter skolan idag och hoppade lite i ridhuset. Helt okompicerat med min fina häst som hoppar vad man än styr på.

Har ställt klockan på 07.00, åker till stallet och rider i ridhuset innan lektionerna börjar imorgonbitti. Ska rida KB, fösta fodervärdslektionen. Tänker ta det lugnt eftersom han ska gå flera gånger imorgon. Tänker pyssla om honom lite. Fixa lite och så. Skönt att ha stallet avklarat så har man dagen framför sig sen!

Nitar



Ska hitta en bikini överdel och fixa innan sommaren, snyggt!

elfte

Har ingen lust att blogga längre. Slänger upp lite funna bilder!




thai



Jag vill åka tillbaks!

school time



Nu är jag redo för ny termin! Hoppas jag. Och dagen börjar med riktiga pain in the ass lektioner.


fotografiska

Hej!

Sista dagen fotografiska hade Nick Brandt utställningen uppe så hela familjen åkte in och tittade tillsammans. Otroligt fina bilder och man fick lite kick i rumpan av att själv vilja börja fota lite mer. Kom hem och åkte nästan direkt till stallet och red. Var isbana ute så fick jogga lite i ridhuset.

Fick sen reda på att jag får sovmorgon imorgon. Skönt första dagen efter lovet. Sen börjar allvaret igen! Kan inte se vårat nya schema än men det börjar endå nästa vecka. Hoppas på rätt skön dag imorgon både i skolan och stallet eftersom vi får reda på tävlingssäsongen osv! Ska väl börja förbereda mig för skolan imorgon och plocka fram kläder. Göra mig redo!

7 januari

Har spenderat dagen i soffan, utnyttjar sista ledigheten. Kusin åkte efter vi proppat i oss våfflor till lunch.

Vill verkligen starta skolan nu så man kommer in i rutin och blir närmare en sommar i frihet. Eller så längtar jag till 20e då jag kan fixa mig ett gymkort och börja göra något med mitt liv. Och jag vill komma igång med ridningen dessutom, taggad inför 2012 tävlingsäsong. Nu ska jag sätta på en film och aldrig lämna sängen förän imorgon!

Friday!

Hej! Ligger i sängen och ser tv med kusin just nu. Hon kom igår och stannar tills idag (lördag)

Idag har vi inte gjort mycket. Jag åkte med kameran till stallet en stund men annars så sitter vi bara hemma och latar oss!

På måndag börjar skolan så imorgon ska jag sova tills jag vaknar! Ska kämpa att somna om, om jag vaknar! Skönt att komma tillbaks till rutin och jag är redo för plugg!


cookies





5 januari

Godmorgon! Mamma väckte mig vid 9 innan hon åkte och kunde lätt sova 2-3 timmar till.

Syster var redan vaken och det konstiga är att förut var det hon som sov längst, nu är det jag. Har fått i mig en smoothie till frukost och om en halvtimme får vi börja gå mot ica för att handla ägg och så får vi plocka upp kusin vid tåget samtidigt.

Vi ska ha bakarstuga!

small, pretty



done



Äntligen klart, nästan. Ska bara småfixas nu. Hade önskat en högre höjd men det får bli sålänge.

Vaknade sent idag och vart segare än någonsin. Blev lite fladder men tillslut kom jag ut på en liten promenad med hunden i regn och blås. Kvällen har gått åt sims spelade.. beronende framkallande...

Imorgon kommer jag och syster vara ensamna hemma, utan mamma alltså. Men kusin kommer på besök så vi ska ha bakarstuga. Stackaren har ju godislöfte men det struntar vi i. Imorgon ska jag markarbeta hästen också. Och på måndag är det tävlingmöte, taggad till 100 % att denna termin ska gå bra. Taggar om till en bättre skoltermin dessutom och om ett halvår är det sommar..

18.44

Hela min dag har jag legat i soffan och bara sappat mellan kanalerna. Nu har jag fått i mig middag och ska väl göra något. Tänker ta mig ner och se massa gamla videor som vi spelat in när vi ridit, nyttigt att titta tillbaks. Sen ska jag väl försöka få pappa att fixa en sak i mitt rum.

Imorgon kommer kusin kanske, eller på torsdag. Vi får se men imorgon ska jag gå upp i bra tid. Vill baka och hoppas syrran och jag kan hitta på något roligt att baka imorgon. Igen tid här iallafall, ciao!


Regal


Här är min fina klocka jag fick i julklapp.

foton, tumblr och tv

Godmorgon! Uppdaterade aldrig igår för jag hade verkligen ingen lust att starta min dator och fanns ingen ork. Men nu är jag väck igen.

Mitt nyår var så fa*king underbar! Stod ute och räkande ner tills klockan slagit tolv med älskade vänner, finns inga bättre än er! Gå in och dansa i 3 timmar till innan jag fick skjuss hem men gick till någon annan fest där man vart kallad fjortis, tack äckel. Sov till 16.00 tills jag fick hoppa upp och åka till stallet. Bra rehab att åka till stallet sådär och pussa på hästen.

Nu är det nytt år och nya möjligheter, startar min 2 januari med att hänga i soffan, ladda upp bilder, kolla tumblrs/bloggar och tillslut ska jag väl städa mitt rum. Bra start hoppas jag!

RSS 2.0